Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Vechiul ARO se transformă într-un 4X4 modern; românii avansează spre o ofertă completă de autoturisme made in Romania

Publicat de redactia partners pe 27.07.2015.

Un grup de studenţi din Iaşi s-au gândit să renască celebra maşină de teren Aro, automobilul 4X4 românesc. iARO Camarad este o maşină 4X4 modernă, care are în dotare toate standardele actuale ale automobilelor, cu un design inspirat din primele Aro produse la Câmpulung, scriu ziarele prahovene. , 

Potrivit 4tuning.ro, ARO a început deja să fie construit. Studenţii ieşeni au făcut rost de un Aro 244 Crosslander, fabricat pentru piaţa din America de Sud, dotat cu un motor şi transmisie Toyota Hilux pe care l-au folosit ca model.
Aro România a scos prima maşină 4X4 pe poarta uzinei de la Câmpulung-Muscel în 1957. Au fabricat peste 380.000 de vehicule, iar două treimi au fost exportate în peste 110 ţări. Aro a ieşit din fabricaţie în 2003.

În toamna anului respectiv, statul român a vândut pe 180.000 de dolari aproape 70% din companie unei firme deţinute de un american de origine cubaneză. Potrivit contractului de privatizare, acesta ar fi trebuit să investească 2 milioane de dolari, însă nu a avut loc nicio investiţie.
În mai 2007, omul de afaceri Nicolae Raţiu, fiul celebrului ţărănist Ion Raţiu, a reuşit să preia o parte din activele companiei şi a derulat investiţii pentru reabilitarea platformei şi reconversia unor hale. Preţul de achiziţie pentru activele uzinei ARO Câmpulung, a fost de 53,26 milioane lei – echivalentul a 16,04 milioane euro. 
Dar, achiziţia s-a dovedit a fi înşelătoare. În patrimoniul SC ARO SĂ, au intrat legal şi ilegal cantităţi importante de deşeuri periculoase şi nepericuloase, costurile pentru eliminarea acestora fiind scăzute din preţul de vânzare. Aproape 380 de mii de euro (1.558.000 lei) fuseseră cheltuite de foştii proprietari pentru a-şi îndeplini obligaţiile, iniţiale, faţă de Mediu, în cadrul unui program asumat şi de Nicolae Raţiu, şi care avea ca termen de finalizare sfârşitul anului 2013., citim pe site-ul de ştiri proarges.ro. 
Noul proprietar al fabricii de autoturisme de teren din Câmpulung a mai descoperit alte 3 bazine cu 204 tone de şlamuri galvanice (deşeuri periculoase ce conţin şi cantităţi importante de cianuri), bazine ce fuseseră îngropate în pământ, deasupra pânzei freatice, şi care au făcut obiectul unui lung litiu între Landmark Management şi Nicolae Raţiu.
Lucrurile par să se aşeze şi, odată cu iniţiativa studenţilor, pare să renască şi speranţele românilor de revigorare a vechiului brand de autoturisme de teren ARO.

Cuvinte cheie: maşină 4X4 modernă, dotare toate standardele, design inspirat, motor şi transmisie Toyota Hilux , omul de afaceri Nicolae Raţiu, fiul celebrului ţărănist Ion Raţiu,

Despre redactia partners

Jurnalisti cu experienta si tineri plini de idei, creativi si  profesionisti.

Alltfel de presa, profesionistă și obiectivă,  mai aproape de antreprenori, de ONG-uri, de  economia reală și de societatea civilă...deci, de oameni. Şi asta face diferenţa.

 

Comentarii