Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Schimbările politice afectează infrastructura ţării, investitorii îşi pierd încrederea şi se reorientează către alte destinaţii

Publicat de Sorina Voica pe 07.03.2014.

Guvernul dă repetate asigurări privind asigurarea finanțării proiectelor de infrastructură, încercând să tempereze îngrijorarea investitorilor și a marilor companii de construcții, care încep să-şi reorienteze operațiunile către alte destinații.

Steve Morriss, CEO pentru Europa al companiei americane de consultanţă, proiectare şi management de proiect AECOM, a declarat că resursele bugetare limitate şi situaţia politică vor face ca o parte dintre proiectele publice de investiţii să nu fie lansate în 2014

"Ne aşteptam ca o parte din licitaţiile publice să nu fie lansate anul acesta, având în vedere că multe proiecte în derulare duc lipsă de finanţarea adecvată", a afirmat Morriss.

Întrebat dacă în cazul licitaţiilor care nu vor fi lansate motivul este lipsa resurselor bugetare sau organizarea de alegeri în 2014, Morriss a opinat că este vorba de o combinaţie a celor două.

"Cele două elemente sunt legate, în opinia noastră. Este clar că schimbarea Guvernului a întârziat unele proiecte", a spus Morriss, care a adăugat ca şi elaborarea Master Planului pentru Transport a fost întârziată de schimbările frecvente la conducerea ministerului de profil.

"Master Planul General de Transport este într-un stadiu avansat de elaborare. Elaborarea GTMP a început în aprilie 2012, cu asistenta tehnică. GTMP va include toate modurile de transport (rutier, feroviar, naval, aerian şi intermodal) şi va include un plan cuprinzător de investiţii pentru sectorul transporturilor până în 2030", susţine Guvernul României, în propunerea oficială de Acord de Parteneriat transmisă la Bruxelles.

În plus, Guvernul promite că Master Planul GTMP va conţine un Model de Transport Naţional care va include şi reţelele motrice trasate de Comisia Europeană TEN-T Core şi TEN-T Comprehensive, precum şi conexiunile TEN-T la nivel naţional.

AECOM este consultantul Ministerului Transporturilor la elaborarea Master Planului General de Transport.

Morriss a apreciat că nivelul investiţiilor publice în infrastructura este critic.
"Investiţiile în infrastructura sunt la un nivel critic, iar reţeaua de transport rutier slab dezvoltată are un efect negativ asupra afacerilor marilor exportatori precum Dacia (Piteşti) şi Ford (Craiova) ", a arătat Morriss.

El a adăugat ca echipa AECOM din România a făcut, în acest sens, o analiză a diferitelor industrii şi a beneficiilor dezvoltării infrastructurii şi a discutat cu exportatorii respectivi.

Lipsa finanţării proiectelor de infrastructură a determinat AECOM, în urmă cu un an, să implice echipa din România într-un proiect important din Qatar.

AECOM, o companie inclusă în Fortune 500, deserveşte clienţi în peste 150 de ţări şi a avut venituri de peste $8.1 miliarde in cursul anului 2013, realizate de cei aproximativ 45,000 de angajaţi

În numele Guvernului Ponta, ministrul transporturilor, Dan Șova răspunde pe blogul sau:

"În privinţa construcţiei de autostrăzi, Guvernul Ponta a fost mai eficient decât toate guvernele României din ultimii 25 de ani: în 2012 și 2013 am dat în folosință 230 km de autostradă. În 2014 și 2015 avem în plan încă 300 km. Numai în 2013 am contractat 285 km de autostradă, motiv pentru care în acest an avem în lucru 465 km de autostradă, cu surse de finanţare clar stabilite pentru fiecare kilometru"."Master Planul General de Transport este intr-un stadiu avansat de elaborare.

Elaborarea GTMP a început în aprilie 2012, cu asistenta tehnică. GTMP va include toate modurile de transport (rutier, feroviar, naval, aerian şi intermodal) şi va include un plan cuprinzător de investiţii pentru sectorul transporturilor până în 2030", susţine Guvernul României, în propunerea oficială de Acord de Parteneriat transmisă la Bruxelles.

În plus, Guvernul promite că Master Planul GTMP va conţine un Model de Transport Naţional care va include şi reţelele motrice trasate de Comisia Europeană TEN-T Core şi TEN-T Comprehensive, precum şi conexiunile TEN-T la nivel naţional.

Sorina Voica

Cuvinte cheie: Master Plan,General de Transport,, Model de Transport Naţional, licitaţii publice

Despre Sorina Voica

Cu o experien'ță de peste 15 ani în presa economicădin România, de limbă română și engleză, Sorina Voica a avut șansa unor colaborări cu numne de referință în peisajul media autohton și a unor întâlniri-reper cu personalități ale vieții socio-economice din România sau care au vizitat România,

Jurnalismul este o misiune de onoare în slujba cunoașterii, dezvoltării spiritului natreprenorial și al trezirii conștiințelor"

 

Comentarii