Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Scandalul Volkswagen nu influențează piața asigurărilor și service-urilor auto din România

Publicat de redactia partners pe 05.10.2015.

Nerespectarea parametrilor declarați de către producător nu intră sub incidența unui contract de asigurare auto, declară dl George Matei, Insurance Manager la ABC Asigurări.

"Faptul că motorul funcționează în parametrii inferiori calitativ sau la alți parametrii, chiar dacă aceștia sunt importanți pentru societate, mediu, sau alte categorii, nu este de natură să influențeze derularea unui contract de asigurare. Probabilitatea ca acest scandal să influenţeze contractele de asigurare este minimă în acest moment".

Deci, concluzia exprimată de asigurator este de natură să ne dea speranțe în sensul în care, deși sunt prinși în  acest scandal prin efectele lanțului  economic, românii nu vor suferi pierderi în domeniul asigurărilor.

 

Un punct de vedere similar a avut și dl Cristian Muntean, Director General  la Asociației Societăților de Service Auto Independente (ASSAI).

"Problemele pot apărea însă cu dealerii și sunt sigur că vor apărea procese colective in acest sens, datorită diferenței de calitate; posibil să apară și modificări în prețul produsului."

 

Aflată în centrul atenţiei opiniei publice internaţionale, Volkswagen se luptă pentru aplanarea uriaşului scandal generat de emisiile falsificate, care inseamnă procese, investigaţii oficiale şi o potenţială degradare a ratingului companiei. Compania se confruntă cu nenumărate riscuri, care, traduse în valori financiare, ar putea însuma  pierderi de zeci de miliarde de euro.

Scandalul Volkswagen are cauze colaterale și profunde.

Politicile protectioniste sunt printre cauzele scandalului  Volkswagen,  susține dl Dan Cîmpean, Președintele Asociației Distribuitorilor de Piese Auto din România

"A lucra numai cu cativa furnizori agreați pe piața componentelor auto generează în final acest tip de rezultate care se dovedesc negative pentru imaginea brandului.

Cu alte cuvinte, dacă Voltswagen ar fi jucat corect și ar fi ales corect furnizorii de echipamente și nu numai pe cei agreaţi de compania producătoare, rezultatul ar fi fost altul. În acest moment, acești furnizori agreați sunt într-un fel complici cu Voltswagen. Eu așa vad lucrurile".

Producătorul german, care pentru o bună parte din români și nu numai, a întruchipat mult timp mitul calității și profesionalismului, a avut o politică protecționistă în selectarea furnizorilor, justificată în mod oficial prin necesitatea îndeplinirii unor criterii de performanță. Paradoxal,  tocmai această politică menită să-i garanteze succesul, a adus firma în acestă criză profundă.

Noi milităm pentru o piață  reală în beneficiul consumatorului final, adică al  cumpărătorului. Atunci când este o competiție corectă pe piață, rezultatele s-au văzut întotdeauna, iar prețurile devin convenabile pentru cumpărător. Ori, ei au vrut să maximizeze profitul prin cartelizarea industriei auto, a precizat dl Dan Cîmpean.

După Franța și Belgia a demarat procedurile preliminare pentru darea în judecată a Germaniei în problema subvențiilor pentru industria auto, iar Registrul Auto Român a sistat o perioadă înmatricularea acestor autovehicule.

 

Si, poate vă asteptati ca Volkswagen să ofere despăgubiri pentru că si-a inselat clientii.

Nici gand de asa ceva in Europa!

Hotnews informează că Volkswagen spune că va oferi compensatii financiare doar clientilor din SUA si Canada, iar posesorii de masini diesel din Europa vor fi invitati la dealeri, ca parte a unui recall care va consta intr-o resoftare, pentru majoritatea masinilor afectate. La un numar redus de masini va fi nevoie si de interventii mecanice.

Compania promite că va face astfel incat clientii europeni să simtă cat mai putine inconveniente posibile din cauza scandalului.

In SUA, cei 482.000 de clienti afectati vor primi două card-uri pre-paid de 500 dolari fiecare, plus asistentă rutieră gratuită timp de trei ani. In UE sunt afectate 8,5 milioane de masini si, dacă ar fi să dea compensatie, grupul german ar trebui să plăteasca multe miliarde de dolari, scrie Hotnews.

 

Cuvinte cheie: VW, Volkswagen, scandal, asigurari, piese de schimb, asociatii profesionale,

Despre redactia partners

Jurnalisti cu experienta si tineri plini de idei, creativi si  profesionisti.

Alltfel de presa, profesionistă și obiectivă,  mai aproape de antreprenori, de ONG-uri, de  economia reală și de societatea civilă...deci, de oameni. Şi asta face diferenţa.

 

Comentarii