Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Peste 20% din veniturile familiei alocaţi pentru educația preşcolară a copiilor

Publicat de Cornelia Stanciu pe 23.09.2014.

Cele mai importante aspecte de care părinții țin cont în procesul de selecție a grădiniței sunt proximitatea, tariful, reputația și personalul, potrivit unui sondaj efectuat de una dintre grădiniţele particulare sofisticate din Bucureşti, cu predare în limba germană în sistem matern.
     Studiile interne ale grădiniţei arată că părinții care aleg o grădiniță particulară alocă până la 20% din veniturile familiei educației preșcolare.

„Este important, atât pentru părinți, cât și pentru instituțiile preșcolare să fie informați în ceea ce privește toate etapele care stau la baza procesului decizional în alegerea grădiniței unde copilul își petrece cea mai mare parte din timp, unde învață să comunice și își dezvoltă abilitățile cognitive”, a declarat Despina Hoinaru, Managing Partner, Die Biene Maja Kindergarten.

   Dacă în cazul tarifului părinții sunt dispuși să facă compromisuri și ajung să aloce aproximativ 1/5 din veniturile totale ale familiei pentru educația unui copil, distanța are cea mai mare pondere în procesul decizional.

   De asemenea, reputația grădinței și rezultatele copiilor care au urmat acele cursuri se află printre punctele de plecare în procesul de selecție.
    Activitățile extracuriculare și diversitatea lor sunt un alt criteriu relevant. }n preyent există două categorii de părinți. Tipul de activități preferate variază în funcție de vârstă, dar este evident că cele mai populare rămân dansul și pictura.
    Un alt aspect de carepărinţii ţin cont în alegerea grădiniței este meniul. Dat fiind faptul că 95% din părinți preferă programul lung în locul celui scurt, aceștia simt nevoia să fie convinși că cel mic beneficiază de o alimentație sănătoasă, potrivită vârstei lui. Există grădiniţe care beneficiază de serviciile unui medic nutriționist care are un rol important în stabilirea meniului zilnic, ceea ce asigură respectarea unor norme foarte clare privind categoriile de alimente pe care copiii au voie să le consume și cantitățile potrivite.

      O altă întrebare frecventă este cea legată de vârsta ideală pentru a începe învățarea unei a doua limbi străine și a ajunge la un nivel de fluență echivalent cu cel al unui vorbitor native. Răspunsul profesioniştilor în psihologie infantilă este că la  2 ani., creierul unui copil este suffcient de dezvoltat pentru a aborda cunoaşterea unei limbi străine.

       De asemenea, studiile au demonstrat că cei care încep acest proces în primii 4 ani ajung, mai târziu, să aibă performanțe școlare foarte bune și o excelentă abilitate  în rezolvare a problemelor. Primii 3-4 ani de viață sunt cei care pun bazele gândirii, imaginației și limbajului. 

 

Cuvinte cheie: elecțiea grădiniței, grădiniță particulară , activitățile extracuriculare, performanțe școlare

Despre Cornelia Stanciu

Expertiza din domeniul medical și industria farma din România și  cunoașterea în detaliu a sistemului sanitar din țara noastră  adăugă vvaloare , veridicitate și credibilitate articollelor care-i poartă semnătura.

Comentarii