Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Megalopolisul chinezesc SHENZHEN îşi deschide porţile către Bucureşti

Publicat de Traian Bădulescu pe 25.11.2014.

Reprezentanţii Municipalităţii Shenzhen, metropolă aflată pe coasta de sud a Chinei, au participat la un un eveniment de promovare a oraşului lor, organizat la Bucureşti, în parteneriat cu Primăria Capitalei şi Innovation Travel.

Bucureştiul a fost reprezentat de Dan Darabonţ, viceprimarul municipiului, George Constantin Brezoi, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism, Maria Grapini, europarlamentar şi Tiberiu Halita – Departamentul de Consultanţă şi Promovare Afaceri al Casei Româno-Chineze. Delegaţia chineză a fost condusă de Yao Weizhi, Directorul adjunct al Departamentului de Afaceri Externe al Shenzhen şi de Sally Lee, Directorul adjunct al Direcţiei de Promovare a oraşului Shenzhen.

 

Relaţiile dintre România şi Republica Populară Chineză au cunoscut un reviriment important, mai ales în cursul anului 2014, datorită noilor condiţii politico-economice., China devenind o importantă piaţă de desfacere pentru produsele româneşti, o sursă de investiţii şi o destinaţie turistică deosebit de atractivă.
La sfârşitul lui 2013 volumul de import-export dintre şi România a ajuns la 290 de milioane de dolari, patru companii majore din Shenzhen fiind deja prezente pe piaţa românească cu investiţii importante, printre ele numărându-se Huawei şi ZTE, a precizat Directorul adjunct al Departamentului de Afaceri Externe al Shenzhen, Yao Weizhi.
.

Ce este Shenzhen?
Shenzhen este o metropolă cu o populaţie de 10.628.900 de locuitori, care în 1979 era doar un sat de pescari situat în imediata vecinătate a Hong Kong-ului. Oraşul fiind conectat cu orice punct de pe glob prin 26 de linii aeriene şi 237 de linii internaţionale de navigaţie. Shenzhen este al treilea port din lume ca mărime la nivel mondial, cu 11,8 milioane de containere transportate în 2013, de două ori mai mare decât Rotterdam, cel mai mare port al Europei. 192 de companii din cele mai importante 500 din lume au reprezentanţe în Shenzhen. Oraşul este sediul a 2500 de companii de produse textile, ceea ce reprezintă 60% din totalul companiilor producătoare de haine pentru femei din China.
Bucureşti şi Shenzhen au devenit oraşe prietene în 2014, în urma Memorandumului de înţelegere semnat între România şi China. La ora actuală, Shenzhen este înfrăţit cu 63 de oraşe din întreaga lume.

"Până în prezent Shenzhen are schimburi comerciale cu 227 de ţări şi regiuni din întreaga lume. În 2013 volumul de import şi export din Shenzhen a ajuns la aproape 538 de miliarde de dolari. Companiile din Shenzhen au investit în peste 120 de ţări şi regiuni", a spus Yao Weizhi

Shenzhen este unul dintre cele mai importante şi dinamice oraşe ale Chinei, devenind locomotivă a acestei ţări. De reţinut că vârsta medie a locuitorilor din Shenzhen este de 29 de ani! De asemenea, metropola reprezintă cel mai inovator oraş al Chinei, cu 9.600 de aplicaţii patentate, 40% din totalul patentelor înregistrate în Republica Populară Chineză. Tot aici se află cel mai mare număr de automobile ecologice din China şi, posibil, din lume: circa 9000. Cel mai mare club de golf din lume e tot aici: Mission Hills Golf Club. Shenzhen va fi, în 2026, gazda Cupei Mondiale la Golf.

"2014 este un an foarte special în ceea ce priveşte relaţiile de prietenie dintre România şi Republica Populară Chineză, Mai mult, pe 24 iunie Bucureşti şi Shenzhen au semnat un memorandum pentru dezvoltarea cooperării reciproce, care reprezintă piatra de temelie a unui parteneriat de succes între cele două oraşe. Domeniile de interes prevăzute în acest document sunt diverse şi includ guvernare locală, comerţ, energie verde, turism, educaţie şi cultură", le-a transmis Sorin Oprescu. Primarului general al Capitalei, participanţilor la manifestare. 

Anul trecut, schimburile comerciale dintre România şi Republica Populară Chineză s-au ridicat la 3,6 miliarde de dolari, dintre care 2,4 miliarde de dolari au reprezentat import din China (creştere de 19% faţă de anul precedent), iar 1,2 miliarde export către China (creştere de 33,7%).
„Administraţia publică a municipiului Shenzhen reprezintă un exemplu de dezvoltare integrată. Sunt sigur că mediul de afaceri din România în general, dar şi turismul în particular pot deveni produse competitive pe piaţa din China”, a subliniat George Constantin Brezoi, secretar de stat în cadrul Ministerului pentru IMM, Mediul de Afaceri şi Turism.

Cuvinte cheie: Municipalitatea Shenzhen, în parteneriat cu Primăria Capitalei, schimburile comerciale dintre România şi Republica Populară Chineză

Despre Traian Bădulescu

jurnalist de turism cu o experienţă de 16 ani, specialist în comunicare şi relaţii publice, precum şi scriitor de turism dar şi de literatură science fiction (unde este şi promotor al genului), toate subsumate pasiunii pentru turism.

Traian Bădulescu este director general al firmei de publishing, PR şi evenimente„Travel Advisor Media” (www.advisortravel.ro), managing partner al firmei de marketing markete.ro(www.markete.ro) și blogger de succes:  http://www.traianbadulescu.ro/

 

Comentarii