Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Manifestări de forţă în IT românesc – Techsyvania 2015

Publicat de Agentia Nationala de Presa Agerpres pe 08.06.2015.

Tinerii IT-şti au ocazia să-şi prezenta propunerile de a folosi  15  dintre cele mai avansate tipuri de device-uri şi dispozitive de realitate virtuală, în faţa publicului în cadrul unui Hackathron - eveniment dedicat - de 24 de ore.

Techsylvania este evenimentul aflat anul acesta la a doua ediţie, cu 700 de participanţi, faţă de 280 de persoane, anul  trecut. Cu această creşetere spectaculoasă. Techsylvania poate să concureze cu succes la titlul de cel mai mare eveniment de acest fel din ţară.

În partea a doua a evenimentului este organizată o conferinţă care anul acesta a fost prelungită la două zile, tocmai datorită numărului mare de participanţi.

La Hackathron s-au înscris 140 de concurenţi, care îşi vor expune ideile în faţa publicului şi a celorlalţi participanţi, de la care trebuie să smulgă un număr suficient de voturi pentru merge mai departe în concurs.

"La Hackatron se vine cu idei, nu cu proiecte şi pe ideile respective, după ce trec de partea de vot, se va trece la partea propriu zisă de muncă..

Singura regulă pe care o avem este ca ideile să folosească dispozitivele pe care le punem noi la dispoziţie, avem Google Glass, Occulus, primul smart watch românesc care spune că ar avea autonomie de 30 de zile la baterie. Sunt mai mult de 15 tipuri de device-uri, avem drone, avem dispozitive de realitate virtuală, acoperim toată gama de wearable şi connected. Dar este foarte important să nu se fi lucrat pe ideea respectivă până acum", a explicat Oana Petruş, care este producător executiv al evenimentului.

Concurenţii au la dispoziţie 60 de secunde să îşi prezinte o idee şi să încerce să convingă cât mai mulţi participanţi, pentru a strânge voturile necesare să meargă mai departe. La final sunt alese trei idei. Cei care se clasează pe primele trei locuri vor avea ocazia să îşi prezinte ideile şi pe scena conferinţei, unde sunt mulţi invitaţi reprezentanţi de la diferite fonduri de investiţii.

În ceea ce priveşte conferinţa, anul acesta sunt invitaţi unii din cei mai de succes antreprenori români ai ultimilor ani precum Andrei Dunca, co-fondator al LiveRail, compania clujeană achiziţionată recent de Facebook, care va susţine prima lui conferinţă publică după achiziţie, Florin Talpeş, fondatorul Bitdefender, cea mai de succes companie românească de IT, Anda Gânscă, CEO Knotch, recent nominalizată în prestigioasa lista INC ?30 under 30 şi Flaviu Simihaian, fondator iMedicare, o platformă care oferă informaţii personalizate farmaciilor din SUA despre reţetele şi condiţia medicală a pacienţilor. Lista confirmărilor continuă cu antreprenori de renume internaţional precum Gentry Underwood, fondator Dropbox, David Bettner, creatorul Words with Friends,Christopher Osborne, din partea Booking.com, Steffi Czerny, fondator şi Managing Director al DLD Media, cărora li se alătura reprezentanţi ai unor giganţi din domeniul IT deja confirmaţi, precum Google, Uber, Paypal, Techstars, dar şi jurnalişti de renume din partea Tech.eu.

"Ce vrem noi prin evenimentul acesta de fapt este să să demonstrăm că cineva poate să pună în practică o idee în 24 de ore, trebuie doar să vrei. De asemenea, prin conferinţă vrem să educăm zona Transilvania care are foarte mult potenţial în acest domeniu al IT-ului. Din păcate în momentul de faţă majoritatea firmelor de IT se focusează pe outsourcing în loc să se concentreze pe produse şi atunci noi încercăm să îi încurajăm să vadă că sunt persoane creative care pot avea idei. Aceşti oameni pot veni aici cu idei proprii", a mai spus Oana Petruş.

În momentul de faţă în Cluj, considerat de câţiva ani un fel de Silicon Valley al Europei de Est, muncesc 12.000 de IT-işti, iar cei 600-800 de noi specialişti care ies de pe băncile facultăţilor anual sunt imediat absorbiţi de firmele din oraş.

Cuvinte cheie: Techsylvania, device-uri şi dispozitive de realitate virtuală, Hackathron, Oana Petruş, de Silicon Valley al Europei de Est,

Despre Agentia Nationala de Presa Agerpres

Agenția Națională de Presă AGERPRES este cea mai veche agenție de presă românească și totodată prima agenție autonomă din România. Experienţa şi profesionalismul cultivate timp de peste 125 de ani caracterizează şi astăzi ştirile semnate cu obiectivitate şi promptitudine de jurnaliştii AGERPRES.

Comentarii