Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Ei redeschid pieţele pentru industriasii romani, chiar şi fără investiţii masive în marketing şi promovare cum ar fi fost de asteptat,

Publicat de pe 06.03.2014.

Când şi mai ales cum vor putea intra/ reintra  produsele “made în România” pe pieţele cu mare potenţial de absorbţie? 

Fără investiţii masive în marketing şi promovare cum ar fi fost de asteptat, dar, cu multă strădanie şi perseverenţă , organizaţia cea mai reprezentativă a industriaşilor români – CONPIROM, a identificat soluţia salvatoare si se află în plin proces de redeschidere a unor pieţe pentru produsele realizate în România

Constantin Dumitru, vicepreşedintele CONPIROM –  organizaţia ai cărei membri reprezintă 70% din producţia industrială a României

 „Sectorul privat este sectorul care se ocupă cu multă străduinţă de identificarea soluţiilor pentru a se crea condiţii favorabile în economie şi, în special, în industrie, care să permită dezvoltarea într-un ritm cât mai accelerat"

 Ce îi despartedar şi ce îi uneşte pe industriaşii români?

Constantin Dumitru:  "Din păcate, în economia României, nu funcţionează parteneriatul dintre sectorul productiv, legislativ şi celelalte instituţii ale statului. Dacă vă uitaţi în jur, nu există legături strânse, nici măcar în interiorul aceleiaşi grupări! Nici noi nu comunicăm între noi, în spiritul obţinerii unor rezultate avantajoase. 

Este inadmisibil! De exemplu, în industria construcţiilor de maşini nu reuşim ca noi, producătorii de maşini şi prelucrătorii de metal, să identificăm ce avem în comun, ce putem face şi ce pot face ceilalţi actori. Motivul? există influenţe diferite din partea diverselor tipuri de proprietari: multinaţionale au un anumit punct de vedere, iar IMM-urile au alt punct de vedere.

Ce ne uneşte, însă, pe toţi? În România, costul forţei de muncă este dintre cele mai ridicate din Uniunea Europeană! E greu de crezut, dar foarte adevărat! De asemenea, formarea profesională şi reconversia sunt practic nefuncţionale şi, pe cale de consecinţă, acum avem o criză de meseriaşi. Sunt două probleme care ne interesează pe toţi, fie multinaţionale sau IMM-uri

Ne interesează şi faptul că banii publici care se cheltuie pentru investiţii cu destinaţie publică se fac prin caiete de sarcini personalizate, cu dedicaţie!"

 

“Am distrus lanţul economic, când am desfiinţat casele de comerţ

Constantin Dumitru: "La fel de adevărat este şi faptul că nu există niciun fel de legături între instituţiile statului care nu vor să cunoască cum se desfăşoară activitatea pe lanţul economic de la resursă - producător, comerciant şi, în final, la consumator. Nu toate produsele se comercializează de către producător, ci de comercianţi. Mulţi dintre demnitarii noştri acuză comercianţii de abuz, şi îi denumesc intermediari, exploatatori. Personal, am avut ocazia să văd cum funcţionează acest lanţ economic în ţări avansate, unde rolul intermediarului este dinamic, pentru că are o singură preocupare: să vândă, să stimuleze producătorul şi să asigure satisfacţia consumatorului. Noi am desfiinţat aceste legături. Rulmenţii, organele de asamblare nu se pot vinde la fabrică, iar clienţii au nevoie să cumpere toţi rulmenţii dintr-un singur loc. La fel şi pentru organele de asamblare. Cum vă explicaţi că în marile oraşe ale lumii sunt străzi cu electronice şi toată lumea vinde?

Noi am distrus aceste verigi, atunci când am desfiinţat casele de comerţ. Acestea făceau montajul componentelor şi veneau cu o ofertă bogată pe piaţa internaţională, astfel încât producătorul nu mai făcea cheltuieli suplimentare pe promovare. O reţea de distribuţie este foarte scumpă; ori, intermediarul tocmai asta face: promovează

Din fericire, suntem încă solicitaţi pe pieţele internaţionale pentru furnizarea de echipamente şi instalaţii. O instalaţie conţine foarte multe componente: electrice, mecanice, uneori şi sanitare. Clientul nu vrea să discute cu toţi producătorii, vrea un singur interlocutor. Tocmai acest aspect trebuie reglementat, prin lege sau ordin de ministru, respectiv crearea de mecanisme care să stimuleze constituirea caselor de comerţ. România este încă solicitată ca furnizor de instalaţii pe pieţele în care are o reputaţie bună şi incă validă".

Sorina Voica

Cuvinte cheie:

Despre

Comentarii