Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Bruxelles, calea spre succes

Publicat de Aurel Voica pe 08.11.2018.

”Bruxelles și calea spre succes” a fost tema evenimentului  organizat în data de 7 noiembrie 2018 de Asociația Internațională a Întreprinderilor Creative din Belgia în parteneriat cu USH Pro Business și clusterul Bucureștiul Creativ, care a reunit lideri de companii şi reprezentanţi ai unor asociaţii profesionale din toată ţara, interesaţi de noi modalităţi de extindere la afacerilor şi de surse alternative de finanţare.

 În cadrul discuției interactive, cei prezenți și-au exprimat interesul de a fi mai activi la Bruxelles atât pentru promovarea intereselor ONG-urilor și asociațiilor precum și a unor proiecte de dezvoltare economico-socială cu finanțări europene.        

            Deşi perfect legală şi legitimă, reprezentarea intereselor, mai ales la Bruxelles, este o activitate în care mediul asociativ românesc nu a avut rezultatele scontate, pentru că a fost practicată într-o manieră nesistematică. inconsistentă și cu o slabă eficienţă.

            De asemenea, discuțiile au evidențiat faptul că Bruxelles, deși dispune de un mediu de afaceri stabil, fiind un hub financiar, promovarea intereselor este îngreunată de legislația românească puțin permisivă privind activitatea de lobby și de reprezentare a intereselor economice. Mediul de afaceri prezent la eveniment a evidențiat faptul că există o nevoie a îmbunătățirii canalelor de comunicare cu autoritățile române, a unui dialog mai substanțial cu acestea, a îmbunătățirii inițiativelor legislative în concordanță cu directivele europene și nu în ultimul rând o participare mai amplă a societății civile din România la dezbaterile privind viitorul Uniunii Europene.

            Domeniile de interes pentru participanţii la eveniment referitor la piața belgiană au vizat schimburile culturale, industria IT, mobilă, bioeconomie, sănătate, construcții, ș.a. În alt plan, discuţiile au vizat şi conectarea noilor demersuri la Strategia UE pentru Regiunea Dunării (SUERD),  inclusiv sub aspectul relațiilor  în domeniul cercetării – inovării

            Dezbaterea a permis conturarea unui calendar de evenimente pentru 2019 prin realizarea unei misiuni economice la Bruxelles, în format de  matchmaking şi expoziţie, eveniment ce se va adresa companiilor care au produse și servicii exportabile.

            Avem în vedere în această inițiativă să promovăm interesele firmelor românești și să le interconectăm cu forurile europene li, nu în ultimul rând, cu românii din diaspora. După cum se ştie, diaspora poate constitui un suport economic şi financiar esenţial pentru o Românie cu o altă imagine pe plan internaţional ,a declarat Viorel Stoica, preşedintele Asociației Internaționale a Întreprinderilor Creative din Belgia.

Cuvinte cheie: Asociația Internațională a Întreprinderilor Creative din Belgia, USH Pro Business, clusterul Bucureștiul Creativ

Despre Aurel Voica

Cu o vechime în jurnalism de peste 10  ani, Aurel Voca urmărește cu dăruire și analizează cu minuțiozitatea omului de știință dezvoltarea mișcării asociative din România și nu numai.

Fascinat de modul de propagare al ideilor și inițiativelor în societatea românească și atent să afle ce se ascunde dincolo de aparențe, reușește să descopere resorturile care definesc situațiile și să anticipeze dezvoltări viitoare.

 

 

Comentarii