Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Afaceri de succes în Grecia, cu parteneri din opt ţări

Publicat de redactia partners pe 16.06.2017.

Dacă în 2016, România a fost vizitată de aproape 2,5 milioane de turişti străini, conform datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică, la acele aparent ireale mânăstiri suspendate sau Meteore din Grecia, centru religios al lumii ortodoxe, vin în fiecare an peste 1,5 milioane de turişti din întreaga lume. Diferenţa este remarcabilă: un singur obiectiv turistic din Grecia, e adevărat, unic în lume, o creaţie a credinţei umane şi a dialogului cu Dumnezeu, concretizată în 24 de mânăstiri ridicate pe crestele unor formaţiuni geologice fără egal în lume, atrage un număr foarte mare de turişti străini, comparabil cu cel realizat de întreaga Românie anul trecut.

Recent, la poalele celebrelor meteore, la Kalambaka, au venit antreprenori şi lideri ai unor companii interesate de domeniul religios din 8 ţări, cu populaţie preponderant ortodoxă, pentru a se întâlni cu firme din domeniul producţiei de obiecte de cult şi turism religios, în cadrul unui eveniment inedit. Organizatorii: organizaţia elenă pentru investiţii şi comerţ exterior Enterprise Greece – Învest & Trade, cu concursul Ambasadelor Greciei din Bulgaria, Cipru, Rusia, FIROM - Macedonia, Georgia, Federaţia Rusă, Serbia, Ucraina şi, desigur, România au realizat cu implicarea Camerei de Comerţ Trikala, Thessalia, un matchmaking de succes, în care oamenii de afaceri străini au dialogat direct cu producători greci.

Este al doilea eveniment din domeniu, cu o participare importantă, care a însemnat şi semnarea unor contracte imediat.

Vassilios Giagiakos, preşedintele Camerei de Comerţ Trikala, care a fost prezent la toate etapele acestei misiuni economice a declarat că “turismul şi industria de obiecte de cult sunt extrem de importante pentru Grecia, iar Meteora, ca centru religios al Greciei, valorifică tradiţiile valoroase din acest domeniu

De asemenea, religia şi gastronomia sunt domeniile pe care Cameră de Comerţ Trikala şi Enterprise Greece – Învest & Trade le promovează în mod special.

 

Dorim să identificăm căile pentru a aduce turişti străini în Grecia, nu doar pentru mare şi soare, pe litoral. Suntem convinşi că investiţiile pe care le facem în aceste domenii vor deveni rapid profitabile şi că aceste întâlniri de afaceri vor fi utile şi că multe din companiile prezente vor fi astfel ajutate să se dezvolte şi să-şi extindă afacerile”, a spus Menos Agelakis, ; eful misiunii economice din Grecia.

 Evenimente similare au fost organizate în sectorul gastronomic- industria alimentară, cu participarea a 140 de companii greceşti şi 40 de firme din 6 state, că România, Polonia, lumea arabă, Coreea şi Japonia, iar întâlnirile au avut loc la Salonic şi Atena. La fel şi pentru industria vinului, pentru care organizatorii eleni au invitat 20 de companii interesate să cumpere vin grecesc.

 

Oraşul Trikala, al celor trei frumuseţi: apă, drumuri, ape şi femei, are tradiţii extrem de puternice şi în domeniul medical, fiind locul în care a trăit părintele medicinei, Asklepios.

În prezent este un centru important şi pentru capitalul elen, inclusiv pentru cel investit în România.

Din Trikala au pornit şi acţionarii firmei Olympus, producătorul de produse lactate din Braşov,

 Michail şi Dimitrios Sarantis. Am aflat de la preşedintele Camerei de Comerţ din Trikala că intenţionează o nouă investiţie în valoare de 20 milioane euro.

 

Cuvinte cheie: Meteore din Grecia, Enterprise Greece – Învest & Trade, Bulgaria, Cipru, Rusia, FIROM - Macedonia, Georgia, Federaţia Rusă, Serbia, Ucraina, România, Camera de Comerţ Trikala, Thessalia

Despre redactia partners

Jurnalisti cu experienta si tineri plini de idei, creativi si  profesionisti.

Alltfel de presa, profesionistă și obiectivă,  mai aproape de antreprenori, de ONG-uri, de  economia reală și de societatea civilă...deci, de oameni. Şi asta face diferenţa.

 

Comentarii