Partners - Revista Asociatiilor Profesionale, Patronale și Antreprenorilor

Afaceri cu sânge rece

Publicat de pe 05.04.2014.

O întâlnire cu Romain Niccoli, Chief Technical Officer și co-fondator al Criteo, unul dintre cele mai de succes start-up-uri europene din ultima decadă, nu poate fi altfel decât un eveniment de referinţă. I, în ciuda succesului extraordinar din business, Romain Niccoli este o persoană deschisă, degajată şi foarte directă

Aventura Criteo a început foarte modest în anul 2005, la un birou pus la dispoziţia fondatorului, tânărul şi entuziastului Romain Niccoli de un incubator de afaceri. Pentru compania care are acum vânzări de 6,5 miliarde USD şi 16 birouri în 46 de ţări ale lumii, primul an s-a încheiat cu zero profit financiar, dar cu un mare câştig pentru viitorul şi viziunea afacerii, prin crearea primei echipe, care se afla şi azi la conducerea firmei, doi oameni cu viziuni de business asemănătoare, care au reuşit să rămână împreună, dincolo de toate barierele şi eşecurile cu care s-au confruntat.

Romain Niccoli:

“Începutul unei afaceri seamănă sub aspect emoţional, cu traseul unui montagne-russe. Sunt momente în care totul merge bine, momente de euforie şi apoi, te trezeşti că parcă nimic nu mai merge, se acumulează veştile proaste şi ai tendinţa de cazi, să fii deprimat. Când eşti antreprenor, trebuie să-ţi ţii mereu capul pe umeri, indiferent dacă totul merge bine sau dacă pare că nimic nu mai merge... Trebuie să-ţi păstrezi sângele rece”.

Drumul unui start-up, de la momentul înregistrării la Registrul Comerțului din Franța, ca și din România, până la momentul în care cifrele indică o tendință evidentă de creștere este sinuos, presărat cu multe schimbări de direcție și de obiective, în confruntarea dură cu piața. Examenul cu piața este necruțător, iar meciul poate fi câștigat de antreprenorii care au sânge rece, viziune și... inspirație.

Romain Niccoli:

"Am avut multe episoade, când piaţa nu mai mergea, nu mergeau deloc vânzările şi nici afacerile. Ne-am reorientat, am făcut schimbări şi, întotdeauna, după aceste schimbări, venea întrebarea, dacă şi rezultatele se vor schimba în bine sau tot nu va merge. În final, am reuşit să găsim drumul bun, formula de succes, dar toate aceste episoade sunt presărate cu multe îndoieli.”

Prima parte a unei afaceri este asumată 100% de fondatori

La început, în fata pieţei în care concurenta nu iartă, se afla el, singur, antreprenorul, care-şi asuma riscurile. Prima parte, primii paşi pe piaţă, sunt făcuţi şi munciţi, în general, de fondatori. Astfel a început şi Criteo, care, după aproape un deceniu de activitate, are peste 5.000 de clienţi corporate şi colaborează cu cca 6.000 de publisheri.

 „Persistenta flexibilă” este secretul unui business de succes, a remarcat antreprenorul francez, în cadrul unei conferinţe organizate la Bucureşti de partenerul său Gemini Solutions, în cadrul celei de-a de-a doua ediții a conferințelor Foundry,

 

 

Cuvinte cheie: start-up, fondatori, clienţi corporate, publisheri. business de succes, antreprenor

Despre

Comentarii